بررسی نیسان مورانو 2025
شاسی بلند سایز متوسط نیسان در حال قدیمی شدن بود، تقریباً به اندازه کافی قدیمی بود که نیاز به بازرسی سالانه لوله اگزوز داشت. در میان انبوه چهرههای تازه رقابتی، مورانو نسل سوم کهنه شده بود. اکنون، پس از اینکه تقریباً هر بازیکن اصلی دیگر در خط تولید نیسان به روز شده یا دوباره ساخته شده است، نیسان مورانو 2025 بالاخره روز خود را به دست آورد.
نسل چهارم مورانو بیش از آنکه یک خودروی جدید باشد، یک تازه سازی اساسی است. در زیر ورقه فلزی جدید و خوش فرم، عناصر روشنایی متمایز، خط سقف متحرک، و گلگیرهای برآمده، ساختار و اجزای شاسی مدل قبلی قرار دارند – و این خوب است. طراحی شیک و تمیز مورانو این عناصر تاریخی را پنهان می کند. اگرچه فاصله بین دو محور و طول کلی تقریباً یکسان است، مورانو جدید 2.6 اینچ عریض تر از مدل قبلی خود است و با چرخاندن گزینه های چرخ های 20 یا 21 اینچی، مسیرهای جلو و عقب آن 2.1 اینچ بیشتر از قبل است.
این وضعیت کمی اضافی با دمپرهای غیرفعال جدید و سیستم تعلیق که برای چرخش کمتر بدنه تنظیم شده است، به خوبی جفت می شود. در طول رانندگی اولیه ما، حرکات جانبی مورانو تا حد زیادی تحت کنترل بود. در جادههای صاف تنسی، حرکت چرخهای آلیاژهای بزرگ 21 اینچی به اندازه کافی خنثی شده و زشتی به داخل کابین منتقل نمیشود. در اخبار بزرگتر، فرمان مورانو نیز بسیار بهبود یافته است. قفسه فرمان با کمک هیدرولیکی کم سوژه از بین رفته است و به جای آن یک سیستم کمکی الکترونیکی بهتر و مدرن تر است. به گوشه وسط فرمان ضربه بزنید و برخلاف قبل در واقع جواب می دهد. در آنجا نیز مقداری دقت کامل وجود دارد.
زیر کاپوت، 2.0 لیتری توربو چهار با ضریب تراکم متغیر و جابجایی متغیر با مارک VC-Turbo در قسمت موتور مورانو قرار دارد، اما گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته بدخیم بسته شده است و نیسان VC- را جفت کرده است. توربو به اتوماتیک نه سرعته. ما نمی توانستیم شادتر باشیم. نه، شما 9 سرعته را خیلی اسپورت نمیبینید، اما 2.0 لیتری 241 اسب بخار قدرت و 260 پوند فوت گشتاور (19 پونی کمتر اما 20 پوند فوت نسبت به V-6 سابق) را کاهش دهید. خودکار به آرامی نسبت های خود را جابجا می کند. گیربکس به سرعت بالاترین دنده ممکن را پیدا می کند، اما زمانی که هدف نهایی صرفه جویی در سوخت باشد، انتظار می رود. در مورد آن، EPA تخمین زده است که در مجموع 23 مایل بر گالن، همان پیشرانه خروجی است. با این حال، مهم نیست که چه اتفاقی میافتد، ما از CVT باند لاستیکی قدیمی خودداری میکنیم. دلمون برات تنگ نمیشه
در داخل، مورانو محیطی دلپذیرتر را ارائه می دهد. نیسان گفت که برای ایجاد صندلیهای راحت تمام تلاش خود را کرده است و ما موافق هستیم. صندلیهای گرمشونده، تهویهشده و ماساژور ارائهشده در تریم پلاتینیوم 50990 دلاری عالی بودند. از دیگر تجهیزات پلاتینیوم می توان به هدآپ نمایشگر، گرمکن صندلی های عقب و چرخ های 21 اینچی فوق اشاره کرد. با ستونهای A باریکتر و پنجرههای بادبانی، دید بهتری نسبت به قبل پیدا کردیم. در مدل پلاتینیوم، انگشتان شما روی نقاط لمسی نرم زیادی قرار میگیرند، از جمله داشبوردی با روکش چرمی که به نظر بریدگی بالاتر از آنچه در هوندا پاسپورت یا شورولت بلیزر میبینید، میشود. نقطه H پایین برای صندلیهای جلو فضای سر را افزایش میدهد و بدنه پهنتر کابین را کمی باز میکند. مجهز به مونروف، هشت فوت مکعب حجم سرنشین اضافی در ردیف جلو وجود دارد، اما محل اقامت در هر دو ردیف جادار است.
پایین آمدن به تریم SL 47950 دلاری روی چرخ های 20 اینچی حرکتی منطقی است. تجهیزات استاندارد زیادی نیز در SL وجود دارد که با سیستم دوربین 360 درجه، استریو Bose با 10 بلندگو، سانروف پانوراما، فرمان گرم شونده و نور محیطی 64 رنگ برجسته شده است. از این جور چیزها). مدل پایه SV از 41860 دلار شروع می شود و تنها تریم ارائه شده با دیفرانسیل جلو است، اما تمام چرخ متحرک با قیمت 1000 دلار قابل نصب است. و با این قیمت، چرا که نه؟ در قسمت جلوی سیستم اطلاعات سرگرمی، همه مورانوها دارای نمایشگر دوگانه 12.3 اینچی برای ابزار دقیق و سرگرمی، با استاندارد بیسیم Android Auto و Apple CarPlay هستند.
ممکن است نیسان یک دهه طول بکشد تا این برنامه را اجرا کند، اما پیشرفتهای کلی مورانو به شکلگیری آن به یک رقیب بسیار قویتر در بخش مهم شاسیبلندهای سایز متوسط کمک میکند. مورانو ممکن است تمام مشکلات فروش نیسان را برطرف نکند، اما نشان دهنده گام مهمی به جلو است.
مشخصات نیسان مورانو 2025
نوع خودرو:
موتور جلو، چهار چرخ متحرک، 5 سرنشین، واگن 4 در
قیمت مورانو 2025:
پایه: SV FWD، 41860 دلار؛ SV AWD، 42860 دلار؛ SL AWD، 47950 دلار؛ پلاتینیوم AWD، 50990 دلار
نوع موتور :
DOHC 16 سوپاپ خطی 4 توربوشارژ و خنککننده، بلوک و سر آلومینیومی، پورت و تزریق مستقیم سوخت
جابجایی:
120-122 اینچ 3، 1971-1997 سانتی متر مکعب
قدرت:
241 اسب بخار در 5600 دور در دقیقه
گشتاور:
260 پوند فوت در 4400 دور در دقیقه
انتقال
9 سرعته اتوماتیک
ابعاد
فاصله بین دو محور: 111.2 اینچ
طول: 192.9 اینچ
عرض: 78.0 اینچ
ارتفاع: 67.9 اینچ
حجم مسافر، F/R: 61–64/45–47 ft3
حجم محموله، پشت F/R: 64/33 ft3
وزن محدود (C/D est): 4200-4450 پوند
PERFORMANCE (C/D EST)
60 مایل در ساعت: 8.0 تا 8.3 ثانیه
1/4 مایل: 16.3-16.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 120 مایل در ساعت
مصرف سوخت
ترکیبی /شهر / بزرگراه: 23/21/27 mpg
منبع حبر : caranddriver