ماشین خودران Cyber Cab تسلا را می توان با یک کنترلر مشابه Xbox هدایت کرد
سایبر کب تسلا فرمان ندارد، اما با کنترلر بازی های ویدیویی کار می کند.
![](https://digionline.ir/wp-content/uploads/2024/12/01-780x470.png)
تسلا سایبر کب هنگامی که برای اولین بار بدون هیچ گونه کنترل سنتی راننده ظاهر شد، جهان را شوکه کرد. ما در مورد عدم وجود فرمان، بدون پدال صحبت میکنیم—هیچ چیزی برای کسی که در صندلی جلو قرار دارد دست (یا پاهای خود) را برای کنترل ماشین یا نادیده گرفتن نرمافزار روی آن بگذارد. به نظر می رسد که راه حل تسلا این است که به معنای واقعی کلمه، ماشین را مانند یک بازی ویدیویی هدایت کند.
این نکته کوچک از گزارش AutoEvolution می آید که منابعی در موزه پترسن دارد، جایی که Cyber cab تا سال جدید در آن نمایش داده می شود. بر اساس این گزارش، روش فوق سری تسلا یک کنترلر بازی کوچک شبیه به Xbox است که برای کنترل فرمان و ورودی پدال به خودرو متصل می شود، زیرا، می دانید، هیچ سخت افزار دیگری در خودرو نصب نشده که را بتواند این کار را انجام دهد
کنترل های سایبرکب اخیراً پس از اینکه موزه پترسن اخیراً برخی از تصاویر پشت صحنه ورود سایبرکب به محل خود را نشان داد، زیر سوال رفت. در ویدئو (جاسازی شده در بالا)، ماشین در حال حرکت از یک سطح شیب دار با شخصی در صندلی جلو دیده می شود. مردم حدس می زدند که شخصی روی صندلی نشسته است تا ماشین را مانور دهد، به خصوص که بعید بود که نرم افزار FSD تسلا بتواند نحوه حرکت در داخل ساختمان را بفهمد.
AutoEvolution می گوید که منابع آن تایید می کنند که از این روش برای کنترل خودرو در زمانی که داخل موزه بود استفاده شده است. این منابع همچنین تایید کردند که خودرو را می توان به صورت بی سیم از بیرون کنترل کرد (مانند یک ماشین بزرگ RC).
ما همچنین می دانیم که تسلا در حال کار برای استخدام ناوگانی از اپراتورهای روباتاکسی است. هنگامی که این خودروساز اولین ناوگان تحت مدیریت خود را – احتمالاً قبل از سال 2027 – راه اندازی کند، این اپراتورهای راه دور به عنوان اپراتورهای ایمنی کار خواهند کرد، هرچند که ابتدا چندین پیچیدگی دارد. این اپراتورها احتمالاً وسیله نقلیه را از راه دور کنترل خواهند کرد تا مشکلات ایمنی یا ناوبری را برطرف کنند که Robotaxis به تنهایی قادر به غلبه بر آنها نیست، مشابه نحوه استفاده Waymo از اپراتورهای راه دور زمانی که مطمئن نیست چگونه با یک موقعیت برخورد کند (به عنوان مثال، تأیید اینکه کدام خط است. توسط مخروط ها مسدود می شود تا در سیمان مرطوب گیر نکند).
خودروساز همچنین باید چگونگی راهاندازی این سرویس، از جمله جنبههای انسانی سخت کسبوکار مانند تمیز کردن و نگهداری خودرو را در نظر بگیرد. جنرال موتورز اخیراً پس از تعیین میزان سرمایه ای که برای راه اندازی و حفظ خدمات کروز نیاز دارد، از این سمت از تجارت خارج شد. تسلا همچنین باید تصمیم بگیرد که این سرویس را برای اولین بار در کجا راه اندازی کند، اگرچه گزارش های اخیر نشان می دهد که تسلا به دلیل فقدان مقررات در مورد وسایل نقلیه خودران، چشمانش به تگزاس است.
تمام این موارد گفته شده، به خاطر داشته باشید که تسلا قصد دارد این خودروها را برای خرید عموم در دسترس عموم قرار دهد. این بدان معناست که اینها مسائلی هستند که عموم مردم – خواه ناوگان خود یا رباتاکسی متعلق به شخصی – باید بر آنها غلبه کنند. آیا عموم مردم کنترلر تسلا خود را آماده خواهند داشت در صورتی که خودروی آن ها کار غیرمنتظره ای انجام دهد یا اگر لازم باشد آن را خارج از حوزه طراحی عملیاتی آزمایش کنند؟ با وضعیت فعلی استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری فدرال، قبل از اینکه یک خودروی کنترل شده به خیابان ها بیاید، همه چیز باید تغییر کند. اما با توجه به روابط نزدیک ایلان ماسک با رئیس جمهور منتخب دونالد ترامپ ، هر چیزی ممکن است.